Livestreamad visning: Kropp och rörelse i konsten

Ibland kan det av olika anledningar vara svårt att fysiskt komma till oss på Hallands Konstmuseum. Därför har vi utvecklat ett koncept för digitala, livestreamade visningar som kan tas emot direkt i ett klassrum via högtalare och storbildsskärm, men som även fungerar i distansundervisning där varje elev sitter vid sin dator. Vi använder oss av videosamtalsfunktionen Outlook Teams, vilket också möjliggör en dialog i realtid mellan guiden på museet och de som deltar i visningen, antingen via tal eller chatt.

Kropp och rörelse i konsten

Vi undersöker genom ett urval av verk i samlingsutställningen ”Gränsland” hur konstnärer har skildrat kropp och rörelse. Visningen är dialogbaserad och kan fungera både som en liten konsthistorisk exposé och som inspiration för att själva teckna eller måla på temat.

Målgrupp: årskurs 1-6
När erbjuds programmet? ht 20 / vt 21